Tuesday, January 08, 2008

份內事

自從來到香港報紙工作之後,除了要經常留意香港興緊咩新聞,係澳門呢邊做返Follow up之外,仲要重新學習報道取向和本地報紙十分不同之處;

唔止一個人同我講過,讀新聞系的人做新聞,反而會比較難上手;原因係讀新聞出身的人,四年內總有一套書本上既定的規範,最深刻是四年內每個導師都會耳提面命:做新聞要公平客觀準確;當然,現實採訪和寫稿的工作,總是有點分別;我不知道其他讀新聞系的人是否會這樣,但我就用了一段時間去適應和接受兩者間的分別,尤其做香港報紙之後,衝擊更大;

記得起初啱啱嚟而家公司做時,
自己做了幾次故仔之後,都俾老闆"醒"咗幾嘢,
其實都幾唔忿氣;

但佢話所謂的新聞價值,
其實要視乎讀者有無興趣睇,有無興趣知,
如果讀者唔想睇,無興趣睇,
條新聞做得幾好都只不過係垃圾;

老實講,我老闆成日都好多歪理,
但呢樣嘢算係我記得最入腦的一樣;

而家明白,作為前線記者只希望力持做新聞能夠公平公正客觀,遇到行內俗稱的"老闆嘢"時,就算幾無奈,都只可以照住公司意願去做;如果堅持己見的下場是新聞稿被丟落垃圾桶,咁就無意思;但我覺得呢個諗法一點都不負面,反而覺得自己是對待同類事件的一種積極和樂觀態度;

零七年新聞界遇到好多特別的事情,
前線記者付出了多少努力,
未必有目共睹,
間中仍然會為同行感到不值,
不過經過入行兩年多的磨合期,
總算放開了;

我們可以控制的事情實在太少,
雖有努力做好自己份內事,
對得住自己就可以了;


再推介一下BLOG:
香港無線記者吳宜婷

2 comments:

Anonymous said...

何為歪理/正理?最重要是否有用、實際否,人人覺得對的、理所當然的又是否正確呢?在人生中被挑戰、受傷害等是無可避免,只視乎你怎樣面對和接受,這也是成長路程中的磨練。
仲有一句肺腑之言想說,妳知否自己是在保護網下存活嗎?妳又有否想過有一天,自已在沒有支援缺乏保護的情況,面對各色各樣明爭暗鬥的"飛禽走獸"時會怎樣呢?估計妳想也未想過那種痛苦,而最痛苦的不是遇著這些事或人,而是為了生存不可以選擇"誤玩"、仲要默默地承受。那些感受相信妳不會明的,若日後妳不幸地經歷過的話,妳就會知道。但願妳一世也不知。
叔叔

Janet said...

的而且確,我算是在你所謂的保護網中長大,但在怎樣的環境下長大,我無從選擇,道理就正如你經歷過而不想經歷的歷程一樣;

遇到怎麼樣的際遇,不是我能夠控制,但從中獲得的所有事情,自己怎樣去選擇,才是自己唯一掌握到;

在保護網長大不是我的錯,就算係,也可以選擇不用一個憤世嫉俗的心態去面對的,你有你的生存方法,但我覺得可以不是唯一的;

唔好意思,得罪哂!