Tuesday, August 05, 2008

比耐性.比忍耐力

我發覺香港記者和澳門記者的其中一個分別,
就是兩者的耐性可謂差天共地。

問過幾個香港的行家朋友,
他們都說,香港記者工作中做得最多的事情就是「守候」,
為了等候採訪目標出現,
等兩三個小時屬等閒之事...分分鐘要等半日、一天,
甚至幾天,
總之公司可以派兩個人去等,直到等到目標為止,
或者等到老闆放過你為止。

反觀澳門記者,
唔知係咪人少,加上習慣一人一日走幾單的關係,
除了專訪或者做自己嘢之外,
一個普通的記者會或活動,
採訪時間超過半小時,兼且無料到(除非要捕目標),
澳門記者少不免開始暗自鼓譟,
超過一小時都無料到,隨時媽聲四起。

遲到就更加唔使講。

澳門記者對於採訪守時和時間控制,
要求可是相當高的。

個人來說,
覺得時間最冗長、但必須最費神去做的採訪,
可謂聽審和立法會。

當法官、檢察官和控方律師拉据的時候,
當議員和政府代表耍太極的時候,
都很想拍枱喝一句出去:「你哋玩夠未?」

不過有很多時,
都覺得法庭和議會為我上了寶貴的一課。

耳濡目染下,
從法庭學懂了辯駁的能力,
懂得駁嘴時如何更牙尖嘴利。

禁止任何錄音,訓練了速記的能力。
(幾勁!!而家都好懶聽咪機,因為基本上絕大部分都用筆記到。)

從議會上見識了所謂的利益角力,
學懂了看人性和EQ,
學懂了官員的太極武藝。

雖然我超憎做立法會次次都會遲放工,
不過學會了將幾個鐘頭的內容,
理順再整合(雖然做得唔夠好:p)

做法院和立法會嘢,
除咗講(練?!)耐性,仲好講狀態,
還好立法會Canteen有美味又便宜的超值咖啡和午餐肉多士,
總算為立法會增添很多很多進去工作的動力和吸引力。






2 comments:

Anonymous said...

我都好掛住立法會D 咖啡同公仔麵呀

我第一次買立法會好驚..因為時間長..內容多...又趕到死..不過好多野都係練返黎..
去多幾次..即使合眼訓...聽到精警的BITE 都會即醒同CUE BITE...呵呵.

Janet said...

珊狄:
乜立法會有公仔麵食ge咩?
我未見過人食ge???

立法會...我覺得係奄悶野,
不過唔敢恰眼訓...

唔知點解,
我成日都覺得主席望住記者席個方向,
我會覺得佢望住我...(害羞狀..)