Monday, May 21, 2007

記者不是宣傳工具

他:喂~點呀,好耐無見喇~最近搞緊咩呢?
我:無呀,都係返吓工放吓假咁囉;
他;我打算年尾搞個show啊,而家準備工作正進行的如火如荼...
我:咁好啊~有時間一定會捧場;
他:唔係啦~其實想問你得唔得閒,我哋欠緊個人幫我哋影相喎!
我:um...因為我放假的時間都頗為不穩定,今個月唔知下個月事,不過有時間都可以幫你影嘅;
他:好啊~到時要幫手打俾你吖...Um....ar...其實呢...咁嘅...我知你而家做緊記者,不如你有時間幫我哋寫吓新聞稿,出吓報紙咁啦~
我:..........


前兩日有一個中學一齊玩話劇的師兄,
十九幾世無聯絡,但竟然係一個夜晚打俾我,
第一次無聽,send埋msg;
咁緊要?!好~覆你;
結果就出現了上述對話;

已經不是第一次發生呢種情況,
某些認識的人知道我做傳媒行業後,
為了達到他們所搞活動的宣傳目的,都暗地裡要求你幫佢出新聞稿;

非新聞工作者,好難一時三刻解釋"出新聞"並非寫和印那麼簡單純粹的事情,一直都覺得"新聞"是一件Product;需要一大群人的決定和努力,加上一連串工序才完成一個"產品",簡單來說,出唔出新聞唔係一個人可以決定嘅事;

對你來說,做唔做採訪/寫唔寫稿/寫咗稿有無出/出咗有無人睇/睇咗達唔達到宣傳效果才是你最關心的事;
但作為新聞工作者的我們最關心的只是你單嘢有無新聞價值;

記者是傳媒工作者的一份子,
是新聞產品的其中一個"原"素,
但卻永遠不是一個宣傳工具(雖然行內仍然有啲智障當自己係,並從中獲取利益,同時亦出賣自己的價值);

以我當年玩話劇的經驗,
就算不用上學/不用做兼職,
全天候廿四小時俾哂佢---都未必夠!!
我最高記錄試過朝九晚三(無錯...係凌晨三點);
真係命都俾埋佢;

那位師兄應該年屆三十了吧~
應該都有正當工作,
現時他仍有精力去玩話劇,
其實我都好佩服0架!

所以囉~幫你無問題嘅,
一場相識,有時間咪幫你囉,
但唔該唔好用一副"老奉"的態度咁會好啲囉~!

No comments: