Friday, August 10, 2007

社會批判

繼昨日大戰列席立法會答問大會的何特首之後,
今日再到立法會被轟炸足足兩小時,
個頭勁痛~
以前先生教話,兩小時的精神全力集中已是極限;

等了近半小時仍然無巴士,
已經遲到的同事和我只好截的士到立法會,
十分多嘴又八卦的的士司機問我們:去立法會做咩?
本來好想講:關你咩事?
不過我同事好低調:去做啲嘢;

然後司機已因為估到我們是記者而沾沾自喜,
更反問我們對尋日的答問大會有何意見;

我同事回答話:我哋都係一個中介的轉述角色je,
我亦附和同事打趣地說:有咩意見應該係你哋講,幾時輪到我哋講~
司機大表不認同:你哋係記者,應該寫多啲批判性的新聞嘛...
巴啦巴啦...乜乜物物...

對於傳媒的社會責任和自我審查,
我們是有點責無旁貸啦;
不過我日前收到一個e-mail,
是某位朋友將亞洲電視的一個新聞專輯節目forward給我,
大意是透過一個香港地盤工人到澳門工作的自述,
揭露澳門一些問題之類(因為沒看完,所以不知道詳細內容)

最精彩的部分絕對是e-mail的內文:
"睇完亞視時事追擊,要問一句點解本地傳媒冇咁既報導?從沒為弱勢發聲!要人家代抱不平!真要問候本地傳媒一句、一百句、一千句、.......你們羞愧嗎?"

接二連三地,
前晚再有一位入到某政府部門工作的朋友致電前來,
劈頭一句:澳門的傳媒係咪唔會報導澳門(尤其是澳門政府)的衰嘢?

上述種種種種,
相信各位行家係生活中都遇到唔少,
可見澳門傳媒係澳門人的印象和定位;

澳門傳媒除了面對自我審查,
似乎也成為了公眾的批判目標之一;

那個...好似比別人知多少少,
但又知道自己知唔哂事實的全部,
就更體會到不能夠去批判任何人或事,
唔好話批判,
似乎連批評都未夠資格;

7 comments:

Anonymous said...

妳所遇到的問題相信所有有良心的傳媒人也感受到,你認為他們不想改變嗎?他們不心痛嗎?當真相放在你眼前,卻有一柄刀架着你條頸,你教我點做、可以做什麼。
另外,若日後再遇上"的士佬"這一類人,你可以問一問佢,每日買或看多少份本地報紙,益或只睇"福佳澳日",咁就叫佢收聲。再問佢咁想報紙講嘢,咁又做乜誤支持"買"肯講嘢D報紙,叫哥D福佳收聲。
若可以的話,請將這番廢話宣揚出去,相信不少同行認同。
叔叔 上

Anonymous said...

仲有你做政府工的所為朋友,佢在政府內做應該知入便更多衰野,又點解誤講出嚟。如果佢夠胆企出黎講,我比個全版頭版佢講。如果誤敢,就叫佢收声做好自已份工。真係把幾火。
叔叔 上

Janet said...

刻制!冷靜!!!
咁多年都仲咁好火...俾個叻你!(-.-)

澳門傳媒的確會遇到有話不能講的限制,
所以當人哋話:澳門傳媒做唔到嘢,咩都收埋收埋唔報道時,真係無得反駁話"我無"或者"唔係",但澳門的傳媒生態就是這樣,只好等待慢慢會有改善的一天(這句是你說過的~)

其實同"的士佬"傾計都算係體察民情的一種,因為佢哋夠草根,算是基層的俵俵行業,就民意來說好有代表性的~

仲有,近日突然知道了不少政府部門都會開班向公務員教授有關傳媒的事情,係咪有呢個必要?難道傳媒已被公務部門視為洪水猛獸?

Anonymous said...

誤係近日,係回歸後己分批開始咗好耐。因佢地驚港報殺過黎。

Anonymous said...

仲有一點要講清楚給哥D福佳知,港報內所見的澳門野,都係由澳門人做。叔叔上

Anonymous said...

係度講SORRY,可能令你太扯火,我沒有刻意刪除此段文字就SNED比你0架原因,就因為不想隱瞞原板就係咁,世上有好多一知半解就打左咁不負責的文字,澳門真的沒有幾個可以足夠明白澳門記者有口難言,有筆難寫的苦況
Flora

Janet said...

叔叔,
無錯~香港報章上的澳門新聞的確係由澳門人做,所以我們先可以咁放肆,哈哈~好心涼~~

flora,
無令我扯火,除了覺得少少無奈,只是有點失笑的感覺;

或者寫的人真係一知半解,但佢哋係讀者,有權要求提出意見話想睇啲乜;

不過佢哋點罵叉都唔關我事,又影響唔到我~所正我做好自己嘢,對得住自己就可以了~

但有你明白到"澳門記者有口難言,有筆難寫的苦況",我都覺得好安慰,最緊要有你們明白就可以了,呵呵;

幾時得閒讓我到貴府參觀下?
^^~